.


27 juni 2011

A SIMPLE SUMMER DIY NR.2






foto.Annaleena Leino-Karlsson

Hej! Här kommer en varm hälsning från Rhodos! Det är första gången vi är här och 
stortrvivs! Jag nämde i förra inlägget att jag hade förberett en somrig diy tips som jag skulle visa till
er så här kommer den. På sommaren längtar jag alltid efter spets gardiner och dova färger. Men jag har 
ändå lite svårt att hänga upp spetsgardiner hos oss. Så  jag klippte ut ett mönster från gardinerna
som jag tyckte var fin och limmade fast den på vasen med ett vanligt lim. Limmet kan man
 lätt få bort senare i diskmaskinen när man har lossnat spetsdekorationen. En kul och användbar
 idé för glasflaskor, vaser eller varför inte lyktor för bröllop eller andra sommarfester. Kram AL


Hello! Here's a warm greeting from Rhodes! It is the first time I´m here and love
 the place! I mentioned in previous post that I had prepared a summery DIY tips that 
would show to you so here it comes I hope you like it! In the summer I long 
always looking for lace curtains and muted colors. But I have still a little hard to 
hang lace curtains in my own home. So I cut out a pattern from the curtains which I 
thought was nice and glued it onto the vase with ordinary glue. The adhesive can 
be easy to remove later in the dishwasher when it is loose lace decoration. 

14 kommentarer:

  1. Vilket vackert tips ända ifrån Rhodos:) ha en fortsatt fin sem. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. That´s kind to support the greek people, such nice and warm hearted folks. They should stay optimistic, times have never stayed hart for ever!! And thanks a lot for your always bright and best way simple ideas. Have a good time over there you and your family. Amina sending greetings from Germany where we have (in the southwest) over 30° today.

    SvaraRadera
  3. Jätte fin och smart idé! Gillar! :-)

    Ha så mysigt på semestern.
    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Must be a great place ! Enjoy any minute of it
    x desiree

    SvaraRadera
  5. ou ou ou...vill du ngn gång sälja ditt våningskakfat så är jag intresserad...passar in på mitt rotting-tema på kollot...MEN bara om su ska ngn gång...Puss.

    SvaraRadera
  6. Men vilken superidé! Jättefint, ha en underbar semester!
    Maria

    SvaraRadera
  7. I absolutely love this!! Thank you so much for sharing your ideas with us!

    SvaraRadera
  8. Jättebra, fin och enkel idé! Hemma hos mig skulle inte spetsgardiner heller funka, men lite spets på en vas skulle inte vara fel. Eller många såna vaser till ett bröllop, som du föreslog - jajamensan!

    Ha det fortsatt skönt på Rhodos!

    /Linda

    SvaraRadera
  9. Så påhittig du är. Det blev jättebra.

    Ha det forsatt fint på Rhodos.

    SvaraRadera
  10. Detta tyckte jag väldigt mycket om!

    SvaraRadera