.


23 juni 2011

DIY BASKET LAMPSHADE







Bara en dag kvar tills det är midsommar, vilken mysig tid det är nu! Men jag kommer att
resa bort för första gången under midsommar till varmare grader, sola, bada smaka på
goda fetaostar istället för sill och jorgubbstårta;) Ja, ni gissar kanske vart jag ska. Vi åker till
Rhodos. Men nu postar jag beskrivningen till korgen som blev en lampskärm istället. Korgen
är Tine K.s korg som jag har spraymålat svart, Tine K;s webbshop finns att besöka här.
Upphängningsanordningen gjorde jag av en hård plastskiva, som jag sen trädde genom
 hålet som redan fanns i korgens botten och lät korgen hänga från det. En gammal sladd fick
 bli den nya lampan som jag spände fast med en mutter på lagom höjd. Det som tog mest tid
med detta projektet var målningen men det brukar oftast vara så, men det går fortare att spraya.


Lampan blev en spännande kontrast mot det trärena och vita som är min bas här hemma.
Pallen till vänster på bordet och en stol till kan ni se på min gör det själv sida i senaste Plaza. 
Och under veckan när jag är bortrest kommer det att poppa upp några somriga inlägg som
 jag har färdiginställt bla. en mysig blomvas med mormorsspets så håll i utkik!
Nu hämtar jag passet och drar! Trevlig midsommar! Kram! Annaleena


 Hello! Here is the recipe  how I did my latest lampshade that I promised! And thank
 you so much of your sweet comments with my previous post, you are being so nice
 to me ;) The lamp shade is a Tine K.home basket that I have turned uppside down.
Suspension device is made of hard plastic that I came through the hole that was
in the basket bottom. Not so difficult diy at all. I painted the basket black but It was
really nice naturell too. I Hope you get a lovely midsummer time! See you soon!

11 kommentarer:

  1. De här bilderna var helt magiska. Gud vad snyggt.
    Ha en fin midsommar och lat semester!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint Anna-Leena! Du är duktig! Och stolen i Plaza var väldigt tjusig! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och smart lampa, alltid så fiffig! :-)

    Ha en fin midsommar!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Njut av sol & värme!

    Ditt hem är så vackert. Och du är en kreativ pärla ...

    Gla' midsommar!
    Ulrika / lilla.u

    SvaraRadera
  5. Lovely idea. I have some cheap wire baskets that I can turn into lampshades. Thanks for the instructions.

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen inspirerande med dina projekt! Super fint med din egengjorda lampskärm. Ha nu en riktigt lat och fin midsommar. Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Fiffig och snygg lampa! Mycket inspirerande! Och så vackert du har hemma!
    /Victoria

    SvaraRadera
  8. Så fint och stilrent, stolarna du har så fina, är de gamla..Ha en riktig skön semester, och glad midsommar.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  9. Lampan/korgen blev ju så snygg!! Snyggt jobbat och glad midsommar!

    SvaraRadera
  10. Så påhittig du är, och händig.

    Fjädrar har vi gott om på tomten, kanske skulle även jag :-)

    Ha det fint i Grekland.

    SvaraRadera
  11. Is it your dinning room? It is lovely!
    May I ask you something?
    The long table seems to have chairs to one side and a bench to the other. Is it right?
    Could it be possible to have a picture of the bench.
    We are moving to a new house and i loved this idea. But my husband an me do not 100% agree on which type of bench to order.
    Thank you so much.

    SvaraRadera