.


9 april 2011

EASTER EGG 11





Om två veckor är det påsk. Som jag nämnde i förra inlägget har jag varit på gång med 
att pyssla våra påskägg. Jag har använt mig av vanliga påskägg i papp. Med hjälp av
 tapetklister limmade på vackra sidor från gamla tidningar på andra ägghalvan, och andra
 halvan målade jag med svart högblank akrylfärg. Till sist virade jag runt olika dekorband.




Det är så enkelt, och bara fantasin sätter gränser. Jag tänkte också dekorera några ägg till
 barnen med Kalle anka sidor;) Eller kanske med min 4-åringens favoritmotiv som är Star Wars;)




Så nu är utsidan färdig, och det är bara godiset som fattas! Vad kommer ni
att fylla insidan av äggen med i påsk? Här blir det godis och andra små saker.
Så mysigt det ska bli! Kram Annaleena





Sorry that I am one day late! But this is it! My latest diy project. 
Decorated easter egg. For this project I have used the usual paper egg. I decorated 
the other halv with beautiful pages from old newspaper. You can use an average 
glue to bond the paper or wallpaper paste as I did.The other part of the egg is painted 
black with glossy paint. Finally I wired around different decorative ribbons. 
Now all I need is to fill them with easter sweets! Can´t wait!  ;)

Annaleena xoxo


28 kommentarer:

  1. Superhäftigt! Jag bara älskar dem :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackra, och så enkelt. Supersnygga!

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blev! Tack för tipset :-)

    /Elina

    SvaraRadera
  4. Så fantastisk vakre, og for en god ide'!!! Den kommer jeg til å kopiere! Du har utrolig mange inspirerende innlegg :)

    SvaraRadera
  5. Very cool. How to elevate the simple Easter egg into something really fantastic!

    SvaraRadera
  6. Thank you!

    Im glad that you liked it!


    :) Annaleena

    SvaraRadera
  7. Så fina påskägg du gjort!
    Gör fler och sälj på torget,borde göra succe`

    SvaraRadera
  8. Såå fina Annaleena!!
    Jag har något liknande på gång och hoppas på att få dem färdiga i morgon.

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  9. Enkelt och stilrent och snyggt! Inspirerande - Marie

    SvaraRadera
  10. Marvellous, creative, different, simple in its originally meaning! Adorable inspiring - all your beautiful posts, Annalena. Thanks a lot for empowering my own black-and-white inspiration sharing your creativity.
    Amina

    SvaraRadera
  11. Hej hej. Nu har jag sett dig lite överallt den sista månaden, både i tidningar och på bloggar. Jättekul :)
    Och äggen, du är genial. Toppenbra tips. Tack. Ha en fin dag i solen.

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt fina!! Finaste äggen någonsin - du är så himla duktig! Och tack för tipset :)

    SvaraRadera
  13. Ho ho, helt galet vackert!
    Detta lajkar jag massor!
    Inhandlade ägg i går och imorgon blir det påskåpyssel för hela slanten!
    Kul :)

    Happy sunday!

    caisa :)

    SvaraRadera
  14. Flotte egg!
    Venter spent på kjøkkeninnlegg, er veldig spent på hvilke materialer som er brukt på kjøkkeninnredningen, den er bare superflott!

    SvaraRadera
  15. Kjempefine påskeegg ;)

    Linda ;)

    SvaraRadera
  16. Helt galet superfint!

    Tack för inspiration!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  17. It's wonderful, what I can see on your new photos of the last posts … so beautiful insights … !!!

    I wish you a wonderful start of the week!

    Hugs
    Tine

    SvaraRadera
  18. Det är helt otroligt vad du är kreativ! Så vackert!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Jag hamnade här av en slump, och fastnade en längre stund. OJ OJ vilken fin inspiration. Jag blir nästan som kär här inne :)

    Önskar dig en fin dag !!!

    SvaraRadera
  20. They look great and I like the prints you used.. There was a time I covered books with this method but nowdays I really don't even make time for an easter egg. Have a good week x

    SvaraRadera
  21. Snyggt! Kanske vore något, har en del ägg som skulle må bra av att piffas upp!

    SvaraRadera
  22. these eggs are amazing! wow!!!!

    xoxo
    agnes,
    :)

    SvaraRadera
  23. Så snyggt som alltid när du pysslar :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  24. A really neat and sophisticated egg!

    SvaraRadera
  25. Beautiful really creative!! :) Love it!

    SvaraRadera
  26. Oj, vilken härlig pysselinspiration. Jättefina ägg!

    SvaraRadera