.


25 januari 2010

Kejsarens nya kläder eller Alice i underlandet!


Jag älskar gamla saker!! Dels för att det är en fin tanke att använda det som redan finns, men också att det är billigt när man vill hitta på något nytt hemma...
Den här soffan fick vi av våra bekanta när de flyttade för några år sen, dom var jätte tacksamma när vi hämtade bort soffan så slapp dom oroa sig för det! :)  Sen har soffan bara stått i garaget utan att vi har vetat vad vi ska göra med stackarn..
Tills en dag när jag läste en tidingsartikel om en teater dekoratörens ( säger man så?) hem,  när jag höll på smälla av!! Hon hade så snygga möbler i sitt hem! Dom flesta möblerna hade hon förvandlat från gamla möbler till något annat, eller bara målat på som jag har gjort nu!! Många av möblerna hade hon köpt från teatern när det inte längre behövdes. Då satte jag i gång med min soffa, jag fick jag strycka 5 lager vitt målar färg innan jag blev nöjd...men nu så står den uppe på loftet och är som klippt och skuret i det vita rummet! Vi kommer inte använda det som soffa utan den får bli våran extra "hylla" för inrednings tidningar och sånt..;)
Ha nu en suuper sköön dag!! Kraam!

1 kommentar:

  1. Åh va snyggt. ska bli spännande att se den på riktigt!!

    kram Anna

    SvaraRadera