.


5 november 2010

JUL PYSSEL!








Äntligen...fredag!



Hallå vänner!

Adventstider närmar sig och jag har fixat några nya 
ljusstakar här hemma, eller gjort om gamla närmare sagt. 
DIY fix, do it your self heter det nya ordet :)
I översta bilden har jag spray målat mina gamla ljusstakar
 med en metallickoppar sprayfärg från colorama. 

Jag köpte med mig guldfärg från colorama också, jag håller på med ett
 litet projekt i hallen just nu, lovar och visa bilder om det sen när det blir klart. 
Och i bilden nedanför har jag varit igång igen med krittavle färg 
 och målat en cirkel i en stor glasburk, bara fantasin sätter gränser. 
Det är så kul och enkelt! Perfekt ge bort gåva i jultider! 
Nu önskar jag er en trevlig helg! Kram, AL








Hello friends!

 Im recycling again! 
Here is my latest DIY project. In the first picture i painted over my
old candle holders with a metallic sparycolour. Its really easy and fun!

And in the picture bellow i have painted a circle over a big bottle with 
that black colour you paint over the schoolboard, i dont know whats
the paint is called? Maybe you can tell me :)  
Have a lovely weekend now...Love AL









5 kommentarer:

  1. Snyggt vännen!

    kram Anna mylovelythings

    SvaraRadera
  2. Kul idé med svart krittavelfärg på burken, det blir ju riktigt snyggt!!

    SvaraRadera
  3. Bra och kul idé! Kommer absolut att efterapas.... Ha en trevlig helg! /Marie

    SvaraRadera
  4. Hej just discovered your lovely blog via Johanna at VINTAGE...
    Nice *to meet you*
    In the UK we would call it 'Blackboard Paint' in the US they may say 'Chalkboard' but most definitely in England it's a Blackboard. LOL!
    I love your original idea, may have to give it go to ;-)
    Have a great week ahead
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera