.


23 augusti 2011

HAPPY TRAVELER AND TIME FOR SOME QUESTIONS

 






Trähalsbandet som jag har gjort av träkulor har både smyckat mig, och varit en leksak till våra
barn. Den har också flyttat runt till olika platser i huset de senaste veckorna, och nu pryder den
vårt lilla bord. Jag gillar den, den är så enkel att göra. Mera bilder hur jag gjorde den, om man nu
behöver instruktioner för den finns under min try this at home kolumn hos Emmas designblogg.
Jag ska åka iväg några dagar och jobba i Finland och tänkte passa på ställa några frågor till er som 
läser här på Annaleenas hem. Idén lånade jag av Krickelin-krickelin som ställde samma frågor
 till sina läsare. Tack Kristin! Jag skulle verkligen uppskatta om ni tog er tid att svara på dem.

1. Hur gammal är du
2. Bloggar du? (lämna gärna adressen!)
3. Har vi träffats i verkliga livet?
4. Hur länge har du läst "Annaleenas hem"?
5. Minns du hur du hittade hit?
6.Vilken kategori i bloggvärlden läser du helst?
7. Hur många bloggar läser du dagligen?
8. Vilka blogginlägg som jag publicerar uppskattar du mest?
9. Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?

Tack på förhand, Annaleena


I'm travelling away some days and photograph homes in
 Finland so I thought to ask some questions from you who 
read annaleenas hem. I actually borrowed this idéa from 
Krickelin-krickelin who asked the same questions her
 readers. Thank you Kristin!I would really appreciate it 
if you took the time to answer them. Ok here we go!


1. How old are you
2. Do you have blog(please leave the addres!)
3. Have we met in real life?
4. How long have you read "Annaleenas home"?
5. Do you remember how you found this blog?
6. Which category of the blog world you read most?
7. How many blogs you read daily?
8. What are post´s that I publish you like most?
9. What would you like that I blogged about more?
Thank´s a lot, AnnaLeena


34 kommentarer:

  1. Många frågor, men ok då kör vi.
    1. ung
    2. ja, visst www.svenskablomsterbloggar.se
    3. Nej det har vi inte, någon gång i framtiden kanske man vet aldrig.
    4. Lite från och till det senaste 6 månaderna, på sista tiden mera till.
    5. Nej, faktiskt inte. Tror det var via någon blogroll på någon annan blogg.
    6.Jag läser helst om blommor, design och inredning. Men allt som är kreativt funkar super!
    7. Oj vet inte riktigt. Läser kanske ca 20st varje dag. Sen är det många som jag kikar in hos någon gång då och då.
    8. Jag gillar blandningen, men det är ju alltid kul med DIY, nyheter eller spännande möten.
    9. Som sagt jag gillar din blandning, kör på det vet ja.

    Hoppas det gav något...

    //Emelie

    SvaraRadera
  2. 1. Hur gammal är du 29
    2. Bloggar du? (lämna gärna adressen!) www.romantiskahem.blogspot.com
    3. Har vi träffats i verkliga livet? Näpp
    4. Hur länge har du läst "Annaleenas hem"?
    Några veckor
    5. Minns du hur du hittade hit?
    I från en annan bloggs blogglista
    6.Vilken kategori i bloggvärlden läser du helst?
    INREDNING, helst i fransk bondromantik, om ljusa hem som gärna har kontraster i rufft och industristill, om hem där man mixar gammalt och nytt...
    7. Hur många bloggar läser du dagligen?
    olika, men jag kommenterar i regel aldrig så detta är ett undantag, ler
    8. Vilka blogginlägg som jag publicerar uppskattar du mest?
    oj olika
    9. Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Keep on the way you are already doing! Kram Petra

    SvaraRadera
  3. I love this mirror, where can i buy it ???

    SvaraRadera
  4. 1. 22
    2. http://interior-junkie.blogspot.com/
    3. no :)
    4. 4-6 months ?
    5. via emma's blog
    6. I read interior design and fashion blogs
    7. 20 or even more
    8. DIY posts and your house pics
    9. I agree with a girl above :)

    SvaraRadera
  5. 1. 32
    2. www.fialottajansson.blogspot.com, www.flj-secondhand.blogspot.com
    3. nej
    4. någon månad
    5. via caisa.k och fabriken
    6. diy, vintage, loppis
    7. ca 15-20
    8. diy och inredningsbilder
    9. just nu saknar jag inget.
    tack och kram.
    s

    SvaraRadera
  6. 1. 25 år
    2. bostromsla.blogspot.com
    3. Nä
    4. Någon vecka nu.
    5. Från någon vän som tipsade mig.
    6. Jag läser helst om inredning, mode och resor.
    7. kanske 3-4 st dagligen.
    8. Jag älskar dina bilder
    9. Jag har inte läst din blogg så länge så ja kan säga vad jag saknar.

    SvaraRadera
  7. 1. 44
    2. I have 2:
    a renovation and life blog:
    http://sara-
    another100yearoldhousereno.blogspot.com/

    and my photos blog:
    http://sara-myeyeinphotography.blogspot.com/

    3. Nope
    4. 10months, around the time I started a blog
    5. Maybe, maybe via Emma Design Blog. or directly via Design*Sponge via desire2inspire, or via Door16

    6. Home Design, Remodel, Inspiration
    7. 10-15 (I have many more book marked, but they do not write each day.)
    8. I like your photos and style; so all of them.
    9. I think your blog is perfect, just the way it is. You are charming and your style and photos are beautiful (And I thank you for doing the translation!)

    SvaraRadera
  8. 1. 35 år
    2. mangabackarsma.blogspot.com (många bäckar små)
    3. Nej
    4. Sedan april/maj 2011
    5. Tror att det var via Fabriken.
    6. Endast inredning/diy
    7. 4
    8. De med inspirerande bilder från ditt hem/dina diy och reflektioner/betraktelser
    9. Analys kring rådande trender och hur du reflekterar eller förhåller dig till dem, omvärldsanalyser, tips på inspirationsgivare, material som du gillar att arbeta med.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    1. I am 48 years young.
    2. No.
    3. No.
    4. Since a few months.
    5. That, I don't know anymore.
    6. Interieur and DIY.
    7. About 10.
    8. Every post.
    9. It's good as it is. Go on like this.

    SvaraRadera
  10. 1. 31 år
    2. http://ingerjohanna.blogspot.com
    3. nej
    4. länge...minns ej exakt
    5. tips från annan blogg
    6. inredning, inspiration, barn, ngn livsstil
    7. ca 20, fler som jag tittar in till då och då
    8+9. Jag gillar verkligen din blogg som den är - tips, inspiration, diy, bilder från din vardag o ditt hem och jag älskar dina bilder. Så, fortsätt i samma stil :)

    Allt gott!

    SvaraRadera
  11. 1. old enough
    2. http://wabisabi_style.blogspot.com
    3. Yep. We met when you took my design course last spring.
    4. On and off since last spring (see above)
    5. When you sent me a blog award (last spring)
    6. Prefer the unique, odd birds
    7. It varies a lot. From none to several depending on my work load.
    8. When you play and experiment
    9. Experiments, and who/what inspire you to do what you do.

    SvaraRadera
  12. 1. 33. Fast i sinnet 25 :)
    2. Jepp! houseofjenny.se
    3. NEj tyvärr...
    4. Oj! Bra fråga? Ett år kanske?
    5. Faktiskt inte...
    6. Inredning o familjeliv
    7. ojoj. JAg har över 200 på Bloglovin o det är ju inte alla som uppdaterar varje dag.
    8. HEmma hos er såklart!
    9. Perfekt som det är!

    Önskar dig en underbar dag!

    Puss!

    SvaraRadera
  13. 1. 29
    2. Yes! På Fjällhem (fjallhem.blogspot.com).
    3. Nej.
    4. Hittade hit för ett halvår sedan tror jag...
    5. Genom en länk från en annan blogg.
    6. Inredning.
    7. Ojojoj.....alldeles för många!
    8. Dina DIY-inlägg o alla fina inlägg från erat hem.
    9. Den är alldeles kanoners som den är!

    Ha en fin dag!
    Kram Miriam

    SvaraRadera
  14. 1. 31
    2. www.sausdesign.com/blog (i am an aspiring interior designer!)
    3. no
    4. a few months
    5. emma's blog
    6. interior design
    7. 5-10
    8. anything inspiring and lots of pics
    9. just keep doing what you do!

    SvaraRadera
  15. 1. 22
    2. Ja, jag har en fotoblogg http://www.jossetossepictures.blogg.se, där lägger jag upp mina bilder på allt jag tycker är vackert. Jag hade uppskattat om du kikade in och lämnade ett litet omdöme)
    3. Nej, inte vad jag vet.
    4. Hittade din blogg ganska nyligt, bara några veckor sedan
    5. Via http://husligheter.elle.se tror jag det var, läste sedan igenom hela din blogg sida efter sida. Du är en grym inspirationskälla för mig!
    6. Mode
    7. Kanske 5 dagligen, men säkert runt 20 stycken som jag kollar in varje vecka, beroende på hur mycket tid jag har.
    8. Mycket bilder på ditt hem, fina lösningar, som en bild där du hängt upp gitarren på krok på väggen och ramar i rep.
    9. Tips på inredningsbutiker på webben:)

    Tack för en grymt bra blogg!

    SvaraRadera
  16. Jag har precis nyss hittat hit, så det här är det första inlägg jag läser. Men jag kan svara ändå för det känns som att jag kommer återkomma till den här bloggen :)

    1. 25
    2. formfront.se
    3. Nej
    4. Nyss!
    5 Genom inspirationsfabriken
    6. Inredning
    7. ett 30-tal...
    8. Eftersom jag är ny här så kommer jag uppskatta om du skriver mycket om inredning, inspiration och härliga bilder.
    9. -

    SvaraRadera
  17. 1. 32
    2. Ja, men den er foreløpig ikke publisert. Bruker den mest som dagbok for egen interiør inspirasjon.
    3. Nei
    4. I ca. 8 måneder
    5. Tror det var gjennom en link i annen blogg eller muligens gjennom norske Elle Decoration. Tror de tipset om bloggen din der en gang.
    6. Om interiør og design. Og siden jeg skal gifte meg om 8 mnd, også litt bryllups blogger ;o)
    7. 10-15, litt avhengig av hvor mye tid jeg har.
    8. Innlegg fra ditt hjem, elsker virkelig stilen din! Og fra dine DIY prosjekter.
    9. Kanskje enda flere DIY prosjekt. Også mer om hvor du finner inspirasjon til ditt hjem. Masse bilder er helt topp! Jeg prøvde å få tak i utgaven av Plaza Interiør hvor det var reportasje fra ditt hjem her i Norge, men jeg fant det ikke noe sted. Ønsket å se planløsningen på huset deres, som jeg tror var i Plaza Interiør. Hadde satt pris på om du la ut bildet av det en gang :)

    SvaraRadera
  18. 1. 35 år ung :)
    2. Jag och min formgivarvän har Formelle Design http://formelledesign.blogspot.com
    3. Tyvärr inte.
    4. Något år skulle jag tro.
    5. Nej men antagligen via någon annan blogg.
    6.Inredning och design.
    7. Jätte många.
    8. DIY och hemifrån ert fina hem.
    9. Jag gillar din blogg som den är så fortsätt som du gör så är jag mer än nöjd :)

    Må så gott!
    //Johanna

    SvaraRadera
  19. 1. 40år
    2. Ja, Items by Designbird
    3. Nej, men det hade varit kul.
    4. Sedan årskiftet.
    5. Skulle tro genom Emmas blogg, kommer inte ihåg.
    6. Jobbar som modedesigner så det blir modebloggar på dagarna och inredningsbloggar på kvällarna.
    7. Kanske ett tjugotal (en bra dag), ibland inga.
    8. Dina DIY och bilder från hemmet.
    9. Gillar den som den är. Väldigt mycket.

    Kul idé :) /Camilla

    SvaraRadera
  20. 1. 26
    2. Ja - http://evali.blogg.se
    3. Nix
    4. Sedan i vintras.
    5. Via Fabriken, om jag kommer ihåg rätt.
    6. Inredning och fotografering (det jag själv bloggar om).
    7. Oj..0-10 kanske, ibland inga, ibland mååånga :)
    8. DIY - nytänkande ideér och inspiration. Gillar din kreativitet.
    9. Tycker du är en duktig fotograf, så jag uppskattar även dina bilder på andra motiv än inredning! Men tycker du har en toppenblogg redan!

    SvaraRadera
  21. 1. 34
    2. http://Stillinspiration.blogspot.com
    3. Nej
    4. Några månader
    5. Tror att jag hittade hit först efter en tidningsartikel, men det kan även ha varit via en blogglänk. ...har så dåligt minne tyvärr... :)
    6. Inredningsbloggar
    7. ca 10-15
    8. Dina inspirerande DIY men framförallt blir jag förförd av de vackra bilderna. Du har en skön känsla i dina foton, alltid ett vackert ljus och ett underbart hem.
    9. Jag gillar bloggen som den är nu, saknar kanske ännu fler bilder från ditt hem och köket med lite vidare rumsuppfattning. Detaljbilderna är så fina, men man vill se mer och mer och mer... :)
    Kram från mig

    SvaraRadera
  22. 1. 33
    2. Yes - http://www.letmebeinspired.com/
    3. Bra fråga, inredningsmässan?
    4. Drygt en månad
    5. Via någon annan blogg, minns ej vilken
    6. Inredning & Arkitektur
    7. 3-5
    8. De flesta!
    9. Får återkomma =)

    SvaraRadera
  23. 1. 24
    2. Nej
    3. Nej
    4. Ett tag, kanske några månader
    5. Klickade vidare från någon annan blogg
    6. Inredning, pyssel
    7. Ca 5
    8. Bilder som inspirerar och olika tips
    9. Gillar blandningen som den är nu

    SvaraRadera
  24. 1. 23
    2. Ja, http://sabinekaka.blogg.se
    3. Nej
    4. Ett halvår ungefär
    5. Det va nog en annan bloggare som tipsade
    6. Inredning och KOnst
    7. Alldeles för många. Snittar nog på 100 inlägg om dan att läsa igenom. Synd att alla är så intressanta och inspirerande.. ;)
    8. Innovativa Ideér! Att ta något från dess ursprungliga position och använda den på något helt annat sätt. Som din fantastiska korglampa!
    9. Jag gillar ju färg, men å andra sidan kan jag sätta min färg på dina ideér om jag vill använda dom! :)

    Jag har förövrigt gjort en liknande kllädhängare som du, fast jag gjort min i flytvirke! :) Ha det bra! kramr!

    SvaraRadera
  25. 1. 24
    2. Yes :) http://houseonharbour.blogspot.com/
    it's where I am documenting the decorating of
    my new house :)
    3. No, sadly!
    4. A month? or more?
    5. I found it by a random Google blog search
    6. Can't even count how many!
    7. Interior and fashion
    8. I love your posts of your home decor and
    personal projects!
    9. More diys would be nice :)

    SvaraRadera
  26. 1. 37
    2. Ja, http://frydfroken.blogspot.com/
    3. Nei, dessverre
    4. Jeg har fulgt deg noen måneder
    5. Det har nok vært via en annen blogg
    6. Jeg leser interiør og hverdagsblogger
    7. Jeg leser mellom 20 og 30 blogger til dagen, det kommer an på tidsklemmen :)
    8. Jeg liker best når du viser bilder fra ditt eget hjem, elsker stilen din
    9. Jeg liker godt slik du blogger nå, med litt DIY og litt bilder fra hjemmet

    SvaraRadera
  27. 1. 39 år
    2. Nej, inte än...
    3. Tror jag inte.
    4. Länge...kanske nåt år eller så.
    5. Japp, via min vän Anna på My lovely things.
    6. Inredning och pyssel.
    7. 10-15 st
    8. DIY
    9. -"-

    SvaraRadera
  28. 1. Hur gammal är du? 40... snart!
    2. Bloggar du? (lämna gärna adressen!)http://mokkasin.blogspot.com/
    3. Har vi träffats i verkliga livet? Nix, fast det vore ju väldans skoj.
    4. Hur länge har du läst "Annaleenas hem"? Sedan jag hittade Fabriken förra hösten, ett år ganska exakt.
    5. Minns du hur du hittade hit? fabriken alltså
    6.Vilken kategori i bloggvärlden läser du helst? Inredning och DIY
    7. Hur många bloggar läser du dagligen? Just för tillfället läser jag jättefå, ibland inte någon. Men det beror på tidsbrist men annars skulle jag nog läsa 10-15 st dagligen, kanske fler.
    8. Vilka blogginlägg som jag publicerar uppskattar du mest? Jag gillar alltid dina bilder så det spelar mindre roll vad det är på dem.
    9. Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?Kanske lite mer helhetsbilder, lite mer utebilder, gärna på huset.

    Fast du gör det hela jättebra som det är, TACX!
    Sofia

    SvaraRadera
  29. Jaha, de här frågorna har jag ju redan svarat på... inne hos Krickelin. ;) Men vad tusan, då kör vi väl en omgång till!

    1. 41 and still counting...

    2. Japp, lite små kreativa försök, :), gör jag här på: http://evigakvinnor.blogspot.com

    3. Nej, inte med flit i alla fall, även om jag inte bor så många mil bort, har jag förstått.

    4. Sedan förra hösten någongång, hittade dig via den inspirerande FABRIKEN!!

    5. se ovan.

    6. Jag har lite svårt för det där med kategorier och indelningar. Både IRL och i bloggosfären. Jag faller för det personliga greppet, av många olika slag. Imponeras lätt av sprudlande kreativitet! Och visst är jag svag för fina bilder och vackra ord. "De redan använda sakerna" är ju min stora passion! second hand, vintage etc. Och KULTUR!

    7. Jag önskar att jag hann läsa dagligen... men "veckoligen" försöker jag hinna med min långa lista med favoriter ca 35-40 stycken. Och så försöker jag ständigt bredda mitt bloggsynfält, även om det är svårt att hitta tillräckligt med tid när man själv bloggar också.

    8. Jag tycker mycket om att bli överraskad! Och DU brukar inte göra mig besviken!!

    9. Svår fråga... jag tycker att Du ska bestämma vad du vill blogga om. En blogg är oftast som bäst när bloggarens lust och glädje skiner igenom i inläggen. Tycker jag. :)


    Så fortsätt bara! Jag gillar det du gör!

    /helena

    SvaraRadera
  30. 1. 39
    2.WWW.snyggtigen.se
    3.nej.
    4. 1 år, tror jag.
    5. Johannas vintage, tror jag
    6. Inredning och copy
    7. 4 st.
    8. Dina vackra bilder. Annorlunda tänk, men som ändå blir bra.
    9. Se 8:an.

    SvaraRadera
  31. 1. 22 år
    2. japp, inredning och inspiration på http://madebyje.blogg.se
    3. Nej, men tror vi skulle ha trevligt :)
    4. hmm, ett tag
    5. via Emmas designblogg
    6.Inredning, inspiration och illustration.
    7. minst 10st fler om jag har tid
    8. Dina DIY projekt
    9. hmm, jag tycker att du har en jätte bra mix som det är. Trivs här!

    SvaraRadera
  32. 1. 14 år
    2. Yesyes! En fotoblogg: http://ejurandig.blogspot.com/
    3. Absolut! En hel del ;)
    4. Det kommer jag inte ihåg... kanske ett halvt till ett år någonting...
    5.. Genom din dotter ;)
    6. Helst foto och inredningsbloggar.
    7. OJ! Det är en hel del.. Kanske 10-20 per dag..!
    8. Jag tycker om de inläggen med mest foton! ;)
    9. Jag tycker du gör det bra som du gör det!! :D

    SvaraRadera
  33. 1. 25
    2. Nej
    3. Nej
    4. Länge
    5. Inte exakt, men troligtvis via någon annan inredningsblogg
    6. Inredningsbloggar
    7. 10-15 st
    8. Det mesta
    9. Inga konkreta förslag

    SvaraRadera
  34. 1. 27
    2. Nej
    3. Nej
    4. 4-6 månader
    5. Tror det var via någon annan bloggs blogglista
    6.De som har inslag av inredning och färgstarka personligheter
    7. Ca 5, mer om jag har tid.
    8. Roliga och orginella lösningar, bilder från hemmet. Främst tycker jag om stämningen dina bilder och text ger.
    9. Helhetsbilder, shoppingtips, var du hämtar din inspiration.

    SvaraRadera