.


25 maj 2011

STAIRCASE STORY






Våran trappa är det som jag är mest nöjd med i huset. Den ritade jag och min man tillsammans
när vi byggde det, och våran arkitekt Ulla Öhman hjälpte oss på traven med måtten och
 att rita gångbron. Hela konstruktionen är av stål som vi har slipat fram en snygg patina på.
Det tog sån tiid...pust jag blir alldeles svettig när jag ens tänker på det. Men det var det värt ;)


Min man som är utbildad svetsare, svetsade trappan. Som trappsteg har vi massiva askplank som 
har oljats. Trappstegen hjälpte en duktig snickare, vem jag kan varmt rekommendera Eric Hanson 
att ta fram. Mycket jobb alltså med denna trappan, men nu har vi börjat redan drömma om
nya spännande hus projekt...mera om det sen :) Flera trappor eller verandan i fabriken.

Our staircase is what I am most pleased with the house, and that was what we had most job with 
during construction. But it was wort it, the stairs have become as a hallmark of the house,
 we love it!

18 kommentarer:

  1. Japp, det finns ju trappor och så finns det TRAPPOR! Er trappa hör till den senare varianten, så fin den är!!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ni bor så fint! Trappan är verkligen läcker.
    Tack för att du delar med dej på bloggen!

    SvaraRadera
  3. It must be great to see this enormous and beautiful staircase every day.. I can almost imagine how it feels like to walk down from them and see your beautiful white space.
    bonne journee... desiree

    SvaraRadera
  4. Er trapp är verkligen en ut av de snyggaste jag har sett!

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med Sofia, verkligen!

    Vilket jobb och vilken belöning med ett sådant söutresultat!

    SvaraRadera
  6. Herregud vad snyggt. Tror jag dööör.

    SvaraRadera
  7. Å så fin! Den har ni verkligen lyckats bra med.

    Kram Elina

    SvaraRadera
  8. Beautiful staircase.
    I never tire of visiting.
    The coat rack is made from driftwood. il like it.

    SvaraRadera
  9. Så originellt och fint!! Förstår att du är nöjd! En sådan trappa skulle jag också vilja ha!
    Kram,S

    SvaraRadera
  10. Men vilket vackert hem ni har. Vilken god smak. Gångbron och trappan är bara så jättefint.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  11. Så fiiiint!!!!
    Har samme klokke som dere, iallefall en som ligner;)
    Takk for inspirasjon!!
    Janni:)

    SvaraRadera
  12. Jag säger det igen, så snyggt..

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  13. I definitly adore your staircase!

    SvaraRadera
  14. Otroligt snygg trappa!! Ni har gjort ett väldigt bra jobb med den =)

    Jag har en kategori på min blogg där jag tipsar om bloggar jag gillar och idag har jag tipsat om din, hoppas det är ok =)

    Trevlig kväll!
    Annelie

    SvaraRadera
  15. Wow it looks great! Nice see this part of your house as well... Again inspiring. Rosa

    SvaraRadera
  16. Iḿ sooooo jealous of those stairs. It looks great!

    SvaraRadera