.


22 april 2011

THONET AND GOOD FRIDAY







Påsk stämmningen börjar ta över, och livliga familjen har hittat ett lugnare tempo. Barnen fick en ny
 studsmatta igår så dom har fullt upp i den varma påsksolen. Mannen min njuter just nu på en solstol,
 och jag har verkligen en good friday. 




Idag var jag på loppis hos en granne, och jag höll på att storkna när jag insåg vad som stod 
framför mig när jag kom in i lokalen, 4 st Thonet stolar helt i originalskick för 75:- styck!!
Snacka om Good friday. Jag ryser av lycka ;) Ha nu en underbar påsk, kram Annaleena

Lite fakta om Thonet stolen här

Easter mood starts to take over, and my busy family has found a slower pace. 
Today I was at flea market and I found 4 pieces Thonet chairs for a really
 good price! Lucky me...these a original. They will fit perfectly into our dining 
room table, have a lovely easter time friends! Love Annaleena


21 kommentarer:

  1. Lyckliga människa - vilket otroligt fynd :)

    SvaraRadera
  2. Visste de om det dem som sålde stolarna? Förmodligen inte, lyckliga du!

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dig Glad Påsk vännen:))

    Vilket fynd förresten;)

    Kraam

    SvaraRadera
  4. Jag ryser i kapp, vilken lycka! Ha en riktigt skön påsk!

    SvaraRadera
  5. Jättefina stolar! Vilket fynd, grattis! :)

    SvaraRadera
  6. Guud så fina stolar, och vilket fynd din lyckans ost!!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  7. Wow! Vilket härligt påskfynd.

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  8. Hi Anna Lena, long time ago I follow your blog. Very inspired. I really like your ideas. I live in Spain, Valencia area, along the Mediterranean sea. I decorated rooms in my house following your ideas. thank you very much for inspiring me

    SvaraRadera
  9. Nydelig påskepynt hos deg:)

    God påske:)

    **Janne

    SvaraRadera
  10. Den grannen måste va tokig=)) Jag vill ocså ha en sådan granne.../Annica

    SvaraRadera
  11. Such a wonderful find, fitting perfectly in your gorgeous home!
    Enjoy the Thonets, your family and lovely home spending a happy Easter!

    Best wishes,
    Iro {Ivy}

    SvaraRadera
  12. What a fantastic found - you're a lucky girl!!!

    I wish you a fantastic weekend and Happy Easter!

    Hugs
    Tine

    SvaraRadera
  13. Härliga bildar: och Thonet vilken find fynd!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  14. Varför har inte jag sådana grannar? Din lyckost! Det var ju en fantastisk påskpresent till dig själv.

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  15. You are very lucky I don't see them many times at flee markets here in Holland. Some months agi there was standing one on the stret but I had to go to work then a few weeks later I was at a friends party and there it was painted in a beautiul white LOL
    Happy for you... are you gonna repaint them or leave them like this?
    Wish you a happy Eastern weekend x

    SvaraRadera
  16. Lucky you. These chairs are timeless. Please leave them as they are as they will have more value and you can pass them on as heirlooms.

    SvaraRadera
  17. Grattis till fyndet och Glad Påsk! (Gillar idén med whiteboardpenna på spegel!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Hej ! Helt underbara foton du visar ! Du hade gjort ett så vackert inlägg i Fabriken att jag var tvungen att komma till bloggen din . Du har så fantastiska foton !
    Önskar dej en fin helg !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  19. Vilket fynd!! Lucky you! Precis vad jag är ute efter... men inga grannloppisar med thonet stolar här hos mig tyvärr :(

    SvaraRadera
  20. Hemtrevligt och tjusigt hus. Jättefint att titta på...

    SvaraRadera
  21. I´m jealous about your great chairs!! But I must admit, we do have some Thonets as well, which belonged to my parents. I like that bended-wood-design very much. Found you through my friend´s blog Vosgesparis, by the way :)
    Lovely inspiration here, I´ll be back.
    Best greetings from Belgium,
    Marjolijn

    SvaraRadera