.


24 mars 2011

A NEW SPRING LIKE THIS...








 Tusen tack för alla grattis hälsningar ang. reportaget i Plaza! Jag har fått så många frågor om 
vårt husbygge så funderar på att låta min man som byggde huset att gästblogga här snart, hihi!
Jag är inte så mycket för färg, men jag föll pladask för dessa ljuvliga toner som är utvalda av 
trendoraklet Li Edelkoort för Alcro. Tonerna heter Baby Birds och dom förmedlar verkligen
 den duniga känslan av bedårande fågelungar!  Hon har använt fågel världen som inspirationskälla 
för kulör kartan, och hennes inspirerande och fina motivering varför finns att läsa nedanför. 




Nu när saker och ting börjar röra på sig igen, kommer ekonomin och därför också
kulturen att lyfta oss till en högre nivå. En ny nivå av positivism och optimism ger oss
vingar på vägen till nya kulörer och äkta kreativitet. Därför är fågelvärlden en fantastisk
inspirationskälla, med fåglarnas intressanta beteendemönster som en framtidsprognos för
  människans samhälle. Som flocklevande varelser länkar de oss med naturen. De inspirerar
oss att samlas och dela med oss, att bygga bo och återuppväcka kärleken och omtanken
vi vill skänka familj och vänner. Gränsöverskridande som det är, fyller det oss med en ny
känsla av frihet från konvention och kontroll; genom sitt sätt att samla mat väcker det 
tanken om lokalt producerat och årstidernas skördar, låt alla kulörerna att få sjunga!
Li Edelkoort



12 kommentarer:

  1. Vilken underbart vacker färgskala! Gör mig sugen på att måla om hemma...

    Kram Victoria - A faded palette

    SvaraRadera
  2. Nydelige farger!!

    I morgen skal jeg ut å se om jeg får tak i Plaza her i Norge ;o)

    Ha en fin fin torsdagskveld!

    SvaraRadera
  3. Skön känsla i dessa bilder. Snacka om att du förstärker redan bra "reklam" och lockar mig att tokgilla dessa nyanser....vad kan jag måla här hemma tro!?

    KRaM Tina

    SvaraRadera
  4. Was playing with blue colours this afternoon ;)

    SvaraRadera
  5. Härliga färger, härlig inspiration!
    Köpte tidningen idag och oj så fint ni har det, jag riktigt gottade mig i bilderna :).
    Häls. Mini

    SvaraRadera
  6. sooooo beautiful colours!!!
    thanks

    SvaraRadera
  7. UNDERBAR blogg!! En ny favorit!

    Ta tillfället att uppmärksamma någon riktigt fin och godhjärtad person i din närhet! Delta i den lite speciella utlottningen av 2st "Wings"-reproduktioner på min blogg! Välkommen och ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga färger!
    /miriam

    SvaraRadera
  9. Hello! I just found your blog via your coat-rack tutorial and it is so lovely. Thanks for sharing! Blogged a link to you over here - http://spicklebee.blogspot.com/2011/03/fancy-friday-3252011.html

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga färger, känns verkligen våriga på något sätt trots att de är rätt dova.
    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera