.


22 mars 2011

GLORIOUS MOMENTS SEEN BY ME






Dagens utmaning i fabriken idag är konst/vad är konst för dig. Och för att hitta mitt svar på
den frågan fick jag faktiskt tänka efter en stund eftersom det kan tolkas på många olika sätt!
Konst för mig är mer än målningar eller skulpturer, det är nyfikenheten som lockar oss att se. 
Att se vackra detaljer, bilder och ofärdigt avslutade målningar. Jag stannar ofta och betraktar
spillt kaffe eller naturens häftiga skådespel! Det är konst för mig, vardagskonst, livets kreativitet! 
 Mera tankar om konst och bilder ser du i inspirationsfabriken idag! Kram:)





All konst börjar med stundens inlevelse...



18 kommentarer:

  1. Vackraste inlägget i dag!

    SvaraRadera
  2. Jag såg dig och ditt hem i Plaza och det var ett så himla fint reportage!! Jätteroligt att få läsa lite mer om dig och dina tankar kring inredning och huset!

    Kram Marie

    PS. lite exra kul att ni bor typ i Varberg där jag jobbar :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tolkning - ME LIKE!!!
    Jag gillar dina härliga bilder med penseln - de är en konst i sig!
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Åh, jag såg ert fina kök svischa förbi i Pressbyråns fönster idag - ska springa in och köpa den på vägen hem :) Fint inlägg idag!

    SvaraRadera
  5. Underbart!
    Har ikke mer å si :)

    Klem Irene

    SvaraRadera
  6. Här har senaste numret av Plaza införskaffats och jag kan helt enkelt inte se mig mätt på ditt och din mans underbara hem. Otroligt vackert och du är en oerhört inspirerande person. Älskar ditt resonemang kring att använda sådant som redan finns och göra något vackert av det. Älskar att du inte är noga med märkesprylar. Tänker att du har en hållbar filosofi och värderingar som kan överföras på det mesta i livet.

    Hur som helst -tack för att du delar med dig! Jag följer din blogg ständigt och jämt och har så gjort under lång tid. Är dock inte så bra på att lämna kommentarer...
    /Kicki

    SvaraRadera
  7. Wow vilka bilder! Vilken dramaturgi och känsla, lockar mig att se på.

    Konst bara det! :)

    SvaraRadera
  8. Håller helt och hållet med! Så är konst för mig med, den finns överallt.

    Jag köpte Plaza idag och vilket super reportage! Ni har sådant inspirerande och vackert hem.

    Kram på dig!
    C

    SvaraRadera
  9. Underbart!!!!

    Vackert och du har så rätt!!



    Maliin

    SvaraRadera
  10. Kul att hitta till din otroligt fina blogg, jag tittar in snart igen!

    /Elina

    SvaraRadera
  11. I like this kind of pictures,very nice!

    SvaraRadera
  12. Dina bilder är konst för mig! Kram/Marie

    SvaraRadera
  13. Jag måste hålla med Marie! Vackra bilder!

    SvaraRadera
  14. You bring me to a fantastic idea... Thank you so much!

    SvaraRadera
  15. Hei!

    Så utrolig fint hjem du har! Første gang jeg er innom bloggen din. Her skal jeg følge med!!

    -Amalie

    SvaraRadera
  16. you left-handed, too? :) :) :)

    SvaraRadera