.


29 november 2010







Go kväll!




Eftersom jag själv har småbarn så lägger jag alltid märke till barnvänliga bostäder och
 ytor, som till den här coola New York bostaden. Där en gunga hänger ner från ett järnrör
och barnen har ett skolbord att rita på i vardagsrummet. Genialt att inreda med barnen
 Det är också nåt varmt och vågat med trärena ytor, jag som har mest 
svart och vitt kan känna lite abstinens för riktiga trägolv igen...



bilderna är lånade från Milkmagazine


En total mix i badrummet och ändå så rätt! Kul och se
hur retro kombineras så snyggt med vintage möbler.
Imorgon kommer jag visa lite nya bilder från hallen, ses då!
Kram!


Because i have little children myself I really enjoy to find flats where
 kids can play. This family comes from New York and have the most
inspiring homes, I love their floor and the way they mix retro and vintage and
 makes it so right!  See you tomorrow with some new pics from my hall!





9 kommentarer:

  1. Intressanta kombinationer...men hänger inte gungan lite väl nära allt annat för att kunna användas egentligen? :)

    SvaraRadera
  2. Eller lite för högt upp? Bra att du tittar noga:D

    SvaraRadera
  3. Så himla personligt och fint hem, en gunga i vardagsrummet hade man nog aldrig tänkt på själv!

    SvaraRadera
  4. Trägolv är så vackert och får så vacker patina med åren. Hade vitoljade trägolv på landet tidigare men nu har vi fiskbensparket vilket jag gillar skarpt också. Vi stortrivs i vår nya bostad mitt i stan. Ha en skön vecka! Marie

    SvaraRadera
  5. Det var ett härligt hem! :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, jag har länge funderat om jag skulle hänga upp en gunga på mellan hall och kök. Skulle dock vilja ha en riktigt snygg trägunga... vem vet om man springer på en nån dag.

    Vet du jag tänkte idag på hur bra din ide´ att starta fabriken faktiskt var. Det har defintivit sporrat mitt bloggande, och säkert många med mig.

    Hoppas ni har en skön dag ute på ikea. Ska bli spännande att se din hallförändring.

    kram.

    SvaraRadera
  7. Coolt hem! Jag gillar hyllan i badrummet och gungan! Vi har ringar i taket i vårt lekrum och det händer att de kreativa barnen fixr till en gunga av den...binder ihop och trixar =)

    K r a M // T i n a

    SvaraRadera