.


15 september 2010

NYKOMLINGEN







"Dags att tända ljus och välkomna hösten"


Goddagens bloggvänner!


Tror eller ej men idag har jag pendlat  mellan glädje och sorg.
Jag är så glad och uppmuntrad av era goa kommentarer 
 men samtidigt lite sorgsen att jag kan inte träffa er på riktigt! :) 
Det kallas väl cyberrymd-vänskap så jag får vänja mig, om det går:)

För ett tag sen beställde jag hem en vacker handknuten matta från 
Ni anar inte hur glad jag är för den, eftersom jag hade länge letat en matta till loftet.
Jag ville ha en tidlös svartvit matta under min gamla soffa och mot det vita trägolvet 
så att mattan kunde ge den sköna balansen mellan gammalt och nytt.

 
 



Ta hand om er,
Kram!


13 kommentarer:

  1. Hej raring!

    Den gjorde sig väldigt bra där! Förstår att du är glad i den :)))
    Soffan du har är så himla snygg också efter din makeover! Har för mig jag läste att du målat 8-10 (!) lager färg på den. Har du klätt om den själv? Det ser inte ut att vara enkelt att klä om en sådan soffa. Himla snyggt resultat i alla fall och ett supersmart tips på hur man kan få gamla möbler att leva vidare i en modern miljö!

    Kraaaam, Carina

    SvaraRadera
  2. Ibland kommer man till en blogg och en bild där man bara blir stum och så blev det när jag hamnade på din sida . SÅ JÄTTE FINT !!!!
    Var bara tvungen att lämna en kommentar över den vackra soffan och mattan.
    Måste bläddra vidare /Bitte

    SvaraRadera
  3. Jaa, din soffa är så grymt snygg!

    Mattan den är inte dum den heller!
    Riktigt snygg kombination!

    kram Anna

    SvaraRadera
  4. wow så läckert! Helt i min smak!

    Kram på dig!
    Linda

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Nu är jag här igen ;)

    Igår hann jag kika igenom din blogg för första gången, vilket fantastiskt hus ni har byggt. Det är så personligt och mixen är underbar. Jag älskar när det liksom är lite blandat =)

    Loftet måste vara det den bästa arbetsplatsen av dem alla. Den som hade en sådan ateljé. Du skulle se min... i vårt skruttrum (fullt med på-väg-till-soptippen-saker) som är ett gammalt, halvt utrivet kök med björnbärstapeter försöker jag finna inspiration =))

    Ha det gott,
    kram!

    SvaraRadera
  6. v.a.c.k.e.r.t

    blir mer och mer fascinerad över alla vita golv,
    och drömmen om att måla vindgolvet vitt blir allt starkare.
    Drar mig dock eftersom jag vet att det är galet mycket jobb.
    dösnyggt är det iallafall!

    kram.

    SvaraRadera
  7. vakkert, vakkert, vakkert!
    en fryyyd for øyet.

    ♥ klem

    SvaraRadera
  8. HEj!

    TAck för sin superfina kommentar.

    MAttan är verkligen snygg, stilren och samtidigt mysig. Och den där soffan! Vilken skönhet :)

    SvaraRadera
  9. Åhhh vad glad jag är att du kommenterade hos mig så att jag hittade till din underbart fina blogg.
    Den hamnar på mina favoriter genast så att jag kan följa dina inlägg:-)
    Nu skall jag genast läsa igenom dina inlägg.
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den mattan var fin - men soffan sen!

    Är den nytillverkad?

    Jag har ju en gammal med blå klädsel - så fint i helvitt...

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera