.


8 april 2010

Vårt hus!


Jag har länge tänkt ta kort på vårt hus, och nu äntligen 
blev det av.
Okej, här bor vi.
Två vuxna och fyra barn + en liten kanin på 350kvm.
Vi byggde huset för 3-4 år sen, och gjorde i princip nästan allt själv.
Huset är ett stenhus.
Vi ritade och planerade huset själva.  Det var roligt
men väldigt mycket jobb kan jag lova.

Husbyggetiden var en utvecklande resa,
med allt vad det innebär att vara med i detaljstyrning från i början.
Min man är byggare, så med lite hjälp här och där
så murade och bankade han huset själv. 
Jag stog för visionerna..
stackarn..




Huset ligger i utkanten avVarberg, i en liten kyrkby som heter Torpa.
Och tomten är på 3100kvm.
Förra sommaren köpte vi en robotgräsklippare,
tack och lov....

 


Gårdshuset som ligger mittemot  oss.

Tack för alla gosiga kommentarer
ni är ju så bäst!! 

 Love&hugs!

8 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    a ni bor så fint. Diggar ert hus!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kul att du kikade in!
    Ni får komma förbi snart:)
    kraaam!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Lena!
    Vad kul att du hittade mig s att jag hittade dig! =)
    Kul att se bilder på ert hus det första jag såg när jag klev in här. Och gårdshuset! Mumma!!!
    Många fina bilder att kika på, märks att du gillar att fota!

    Ha det gott!
    Emelie

    SvaraRadera
  4. veldig pent hus.
    er veldig glad i murhus!!
    flinke dere har vært.

    SvaraRadera
  5. Lekkert hus dere har, utrolig flinke dere har vært!
    Som alltid herlig kreativitet å finne her inne hos deg, masse lekre bilder!
    Ønsker deg en glad helg!
    Gode klemmer:)

    SvaraRadera
  6. LIKTE huset!! Tenker du er fornøyd med å bo der :-)
    God helg!
    Vennlig hilsen Masy

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du ville visa ditt hus! så fint,det är verkligen ett drömhus.Önskar dig e n trevlig helg!kram kram!

    SvaraRadera
  8. Wautsi, hienoa! Uskon, että on ollut paljon tekemistä. Meillä suunnilleen samankokoinen vanha talo...tuntuu et liikaa neliötä ja siivoamista (mutta meillä onkin vasta 2lasta +2koiraa)...miten jaksat siivota teidän talon? (paitsi sut tuntien, jaksat kyllä:))

    SvaraRadera