.


20 januari 2010

Vår spira..







 Även fast vi är mitt i det vintrigaste vinter så har våren börjat redan sipra in i vårt hus! ...De första vårblommorna har installierat sig och det är dags att ta fram frökatalogen...Jag börjar och planera redan nu för den kommande trädgårds säsongen!  En kompost ska byggas och anläggas, altanen ska bli större och byggas ut....och är sugen på att prova odla tomater i år i vårt blåsiga altan! Jag måste bara testa om det går, och få fram några röda godsaker!  ;) Önskar dig en finfin kväll!! kraam!

4 kommentarer:

  1. Våren, vårblommor, frökataloge ljuvliga ord...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Pärlhyacinter har jag ett speciellt förhållande till, sedan några år tillbaka. Jag fick nämligen ett arrangemang med sådanna på BB, efter att vår mellankille kom till världen:-)
    Och sängen i taket, finns det fler än ni som har ;-)
    Jag köpte en liten barnsäng till vår minsting, som jag håller på att måla. Eftersom det är linoljefärg så torkar den så långsamt, och för att skydda den från klåfingriga barnafingrar så gjorde jag som du: upp i taket med den!
    ha en skön dag! Maria

    SvaraRadera
  3. Vackert vännen!!

    Kram mylovelythings Anna

    SvaraRadera
  4. Hej,
    och tack för din hälsning inne hos mig!
    Är så glad att jag hittade dig och hamnade i din blogg! Viilket vackert och annorlunda hus ni har! Njuter av dina bilder och kikar gärna in igen.
    Hälsningar från ett vackert vinter[fin]land :)

    SvaraRadera