.


8 januari 2010

inreda med barn..

Japp, sen kom det här kapitlet att inreda med barn... inte alltid så enkel och helt lyckad kombo..om man vill ha det fint omkring sig och lägga fram små söta vaser på soffbordet med sju sortens olika blommor i. Mina barn är aktiva, och dom sitter inte stilla länge... barnen ska helst vara i centrum i mitt universum, också när jag vill fokusera på något annat en stund... det är ju såna barnen är, dom ska vara mammas och pappans universum..till vilket pris och knep som helst...mammaaa jag är hääär!!! krasch!! Där åkte ner tulpan vasen, och pojken min tittar på mig med ett litet  leende på läpparna om mamma ser mig nu då????

Hemmet ska inte vara ett disneyland, där barnen kan helt utan begränsningar spela fotboll inomhus, jag tror på leksaks fria utrymmen..men det är bara att inse... att  inreda med barn... är att inreda varsamt för en period i sitt liv.  Det går snabbt över trots allt, och det är ganska skönt att slippa många små konflikter, som att TA inte eller RÖR inte hela tiden! Så inga dyra saker inom barnens räckhåll. Bra tips,  dyka inte  julbordet med bästis dyken när barnen äter med och trycker mat på den, så där gnuggar riktigt in som mina gjorde nyss...
Förenkla livet...flytta upp tulpan vaser och välj dina strider...Friden är viktigare än en snygg inredning...hade så fiint och tack att du tittade in!
Kram annaleena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar